Nu har det gått ett par veckor in på terminen och vi ser att gruppen börjar formas. Barnen frågar efter de som är lediga och sjuka. Vi pratar om hur man är en bra kompis och hur vi ska vara emot varandra, genom att prata vid matbordet när vi äter, vara nära i barnens lek och på så sätt kunna vägleda och vara en bra förebild. På läsvilan läser vi Kompis böckerna och diskuterat innehållet efteråt.
På samlingen sjunger vi vår Kompissång och övar på vad alla heter.
Vi provade på att rita med kol kritor med de större barnen och det var mycket uppskattat.
Nu är färdiga med alla introduktioner, så gruppen är komplett, 21 barn.
Vi önskar er en trevlig helg
Elisabeth Majsan Jorjet och Rima
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar