Hej alla Linden föräldrar
Vi startade veckan med att läsa boken "Att ta emot någon ny/Att känna sig ny". För att på tisdagen välkomna en pojke från Tallgårdens förskola.
Vi har fortsatt att läsa Kompisböcker, denna handlade om "Vänta på din tur" och diskuterat innehållet, även praktiserat det genom lekar som Gubben i lådan, Tingelingelingtåget och Hunden och benet. Samt sången En elefant balanserade.
"Djuren på djuris" handlar om att inte reta varandra, något vi pratar med barnen om, och hur det känns när någon retas.
I projektet har vi studerat vad som händer i naturen när det blir höst. Vi har tittat på träden, vilken färg dom har och vad som händer med löven. Plockade in löv, kastanjer och rönnbär som vi avbildade som små tavlor, barnen var mycket nöjda med sina konstverk.
Avslutar veckan med ett Mini Röris pass, till allas stora glädje!
Vi önskar er en blåsig & skön helg
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar