Hej alla Linden föräldrar!
Den här veckan så har vi pratat om hur det känns när någon säger att man inte får vara med. Vilken känsla det ger när en kompis säger att man inte är välkommen att delta i leken. När vi har pratat om detta ämne så har vi tagit stöd i ett program som heter djuren på djuris. Barnen uppskattar programmet och visar att de har tagit del av det budskap som förs fram. Det skapar en förståelse för andra barns känslor.
Vi har även sjungit sånger om olika djur. Barnen fick under samlingen knacka på en låda med djur och det djuret som de tog upp sjöng vi en sång om. Barnen uppskattar att vara del av samlingen och att få välja själva.
Vi avslutar veckan med ett minirörispass så att barnen får röra på sig i både ute och innemiljö. Minirörispassen brukar ske på eftermiddagen då vi märker att barnen har extra mycket energi som de behöver få ut, vilket dom får av att röra på sig.
Trevlig helg! Klara, Majsan, Elisabeth och Jorjet
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar