Då har vi kommit in en bit i december och förra fredagen klädde barnen Björkens julgran tillsammans. Den lyser så mysigt och alla kulor ser så inbjudande ut tycker många av barnen. Vi ser det hela som en del i ett lärande, att kunna titta och betrakta utan att alltid röra. Det är svårt men vi kämpar på.
Vi fortsätter att knacka på Nisses dörr varje dag och där ligger ett brev och väntar på barnen. I måndags hade Nisse slarvat bort sina skidor och barnen fick hjälpa till att leta efter dem. Till slut hittade barnen dem på en av hyllorna inne i läsrummet.
I onsdags bjöd Nisse på lite pepparkakor och självklart hade han busat till det och gömt dem också. Burken låg gömd under alla tåg till tågbanan. Barnen fick leta en längre stund innan de hittade den. Sen har vi läst böckerna "Prick och Fläck snöar in" och "Ib firar lilla julafton" samt sett filmen "Skrutts vinter" från UR som Nisse pratat om i sina brev.
Den
här veckan har vi tagit fram lite teckenord som är nya för alla barnen. Det är på
temat Lucia eftersom vi tränar på sångerna varje dag just nu. Vi har även lärt
oss några teckenord till våra luciasånger så vi kan teckna samtidigt som vi
sjunger.
Vi vill påminna om vårt Luciafirande nu på tisdag den 13/12 kl. 8:00.
De barn som då vill kommer lussa för er och tänk på att de ska var ombytta och klara innan kl. 8:00, då Luciatåget går och vi inte har några kläder att låna ut här på förskolan.
De barn som då vill kommer lussa för er och tänk på att de ska var ombytta och klara innan kl. 8:00, då Luciatåget går och vi inte har några kläder att låna ut här på förskolan.
Vi kommer inte hinna äta frukost innan firandet så därför så vore det trevligt om ni tar med er en egen frukostkorg hit och stannar efteråt och äter frukost tillsammans med era barn. Det brukar vara en mycket trevlig stund tillsammans med er vårdnadshavare, barn och oss pedagoger.
Kom ihåg att det inte är tillåtet att ta kort eller filma!




Inga kommentarer:
Skicka en kommentar