Den här veckan har vi gjort klart vår tavla med fötter. Alla barn har fått valt en färg och sedan har vi målat under deras fot och gjort ett fotavtryck på ett gemensamt papper. Det här är barnen som går på Björken och som gör avtryck på vår jord.
Vi har även kommit igång med att de nya barnen fått skapa sin egen "gubbe" till vår mobil som hänger över vårt bord i köket. De trär rörpärlor på en piprensare som böjs till armar och ben och på en träkula målar de sedan sitt ansikte. Sen får alla barn hänga i mobilen under den tid de är hos oss på Björken.
Dessa arbeten ingår i vårt projektarbete "Barns relation till vär(l)den".
Vi vill även passa på att bjuda in er alla vårdnadshavare till ett öppethus måndag den 17/10 på eftermiddagen när ni hämtar era barn. Ni får då möjlighets att gå in tillsammans med era barn och se lite av det vi hunnit skapa under början av terminen. Vi kommer även att visa en liten film med bilder från barnens dag hos oss. Vi tar nu kort på barn som arbetar med projektet men även när de leker ute och inne och tillsammans med varandra. Filmen kommer att står på och ni kan titta när ni har tid och möjlighet.
Vi har även gjort om lite i hallen så ni vårdnadshavare lättare kan hitta information kring vårt projekt, vem som arbetar här, vilka telefonnummer och bloggadress vi har på Mariagården samt matsedel. Här hittar ni även vår rektor Marie Adnerhills uppgifter, läroplan, plan mot kränkande behandling och diskriminering, vår vision och värdegrund och uppdragsplanen för förskolan.


.jpg)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar